درس علی و معصومه فارسی اول

تقویت روانخوانی پایه اول دبستان
تقویت روانخوانی پایه اول دبستان:

یک از روش های جدید برای تقویت روانخوانی فارسی دانش آموزان پایه اول دبستان استفاده از کتاب های گویا و فایل های صوتی تصویری برای آن هاست. این سبک باعث تقویت حافظه دیداری و شنیداری آن ها می شود. تقویت حافظه دیداری و شنیداری پایه و اساس تقویت املا و روانخوانی دانش آموزان است. مسئله اصلی دانش آموزانی که در این دو موضوع ضعف دارند، حافظه دیداری و شنیداری ضعیف در آنهاست.

برای حل این مشکل روش های متفاوتی مثل بازی های مختلف وجود دارد. کتاب های گویا(صوتی-تصویری) نیز یکی از انواع این روش هاست. از آنجایی که پایه اول دبستان یکی از پایه های مهم در این زمینه است، درس های کتاب فارسی اول به این شیوه تهیه شده اند.

این روش به کودک کمک می کند تا به صورت مستقل و بی نیاز از کمک والدین و معلمین در هر زمانی از شبانه روز که توانست از آن استفاده کند. در این فایل صوتی-تصویری متن درس به صورت کمرنگ تایپ شده است و همزمان با گوینده پررنگ می شود. این روش به او کمک می کند تا به راحتی همراه با گوینده خط ببرد.

همچنین می تواند پس از چندین بار مشاهده این فایل از او بخواهید تا صدای تلفن همراه و یا تبلت خود را کاملا قطع کند؛ این بار خودش همزمان با پررنگ شدن متن درس به جای گوینده با صدای بلند از روی متن درس بخواند.

شاید به این مطالب نیز علاقمند باشید:

درس «در بازار»(نشانه تشدید) از کتاب فارسی پایه اول دبستان برای تقویت روانخوانی و املای دانش آموزان

کتاب داستان صوتی-تصویری «موش کوچولو و سیب بزرگ»

قصه صوتی-تصویری رایگان «معمای پدربزرگ»

مقاله «بازی هایی برای افزایش خلاقیت کودکان» از وبسایت کودک و نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − 3 =

خرید از طریق واتساپ